عطر، نکاتی که باید هنگام استفاده از عطر رعایت کنید

عطر

عطر و استفاده از آن، قدمتی به درازای تاریخ بشر دارد و طبق شواهدی که موجود است برای اولین بار توسط مصریان مورد استفاده قرار گرفته است؛ مصریان باستان حدود 3500 سال پیش از قبل از میلاد مسیح از این ماده خوشبو در مراسم مذهبیشان استفاده می‌کردند. با این‌وجود، واژه “عطر” از فرهنگ رومیان گرفته شده است. در روم باستان استفاده از عطر در نوعی از مراسم مذهبی بنام “per fumum” مرسوم بوده است.

رایحه

عطر و استفاده از آن، قدمتی به درازای تاریخ بشر دارد و طبق شواهدی که موجود است برای اولین بار توسط مصریان مورد استفاده قرار گرفته است؛ مصریان باستان حدود 3500 سال پیش از قبل از میلاد مسیح از این ماده خوشبو در مراسم مذهبیشان استفاده می‌کردند. با این‌وجود، واژه “عطر” از فرهنگ رومیان گرفته شده است. در روم باستان استفاده از عطر در نوعی از مراسم مذهبی بنام “per fumum” مرسوم بوده است.

نحوه انتخاب بهترین عطر بر اساس مزاج و خصوصیات شخصیتی خانم‌ها و آقایان

شخصیت محبوب دموی

این تیپ شخصیتی، افرادی خوش مشرب، برونگرا و دارای تعاملات اجتماعی را توصیف می‌کند. به طور کلی می‌توان گفت فردی با شخصیت دموی، دوستی سرخوش، سرگرم‌کننده و برونگرا است. اگر به دنبال عطری مناسب این تیپ شخصیتی هستید، باید بگویم خانواده رایحه‌های چرمی و چوبی گزینه‌های مناسبی برای این افراد هستند.

شخصیت صفراوی قدرتمند

افرادی با این تیپ شخصیتی، به درستی رهبرانی قدرتمند و قاطع هستند؛ این افراد تمایل دارند همه چیز را تحت کنترل داشته باشند. جالب است بدانید این افراد کمی عجول و بی‌طاقت هستند، ضمن اینکه در موارد لازم همیشه موضع روشنشان را آشکار می‌سازند. افراد با تیپ شخصیت صفراوی، معمولا عطرهایی از خانواده رایحه‌های چوبی و طبیعی را ترجیح می‌دهند.

شخصیت سوداوی کمال‌گرا

افرادی با تیپ شخصیتی سوداوی که ایده‌آل گرا نامیده می‌شوند، معمولا نگاهی دقیق به مسائل داشته و تمایل دارند کارها به طور منظم و دقیق پیش برود. جالب است بدانید اکثر نوابغ به این گروه شخصیتی تعلق دارند. اگر می‌خواهید برای شخصی از این گروه عطری بخرید، بهتر است به دنبال گروه بویایی شرقی چوبی و گل میوه‌ای باشید.

شخصیت بلغمی صلح‌طلب

تیپ شخصیتی بلغمی، طبیعتا افرادی درونگرا، سازگار و صبور به نظر می‌رسند. لازم است بدانید هیچ چیز بیشتر از رایحه‌ای کلاسیک این گروه شخصیتی را تحت تاثیر قرار نمی‌دهد.

4

در ادامه به برخی روحیات خانم‌ها و آقایان می‌پردازیم:

عاشق‌پیشه

افرادی که در این گروه قرار می‌گیرند، معتقدند درون هرانسانی عاشقانه‌ای وجود دارد. اگر می‌خواهید خانمی با این خصوصیات شخصیتی را تحت تاثیر قرار دهید، باید به دنبال رایحه‌های گلی(عطر انواع گل‌ها و شکوفه‌ها) باشید. آقایان متعلق به این گروه نیز بیشتر به عطرهایی با رایحه چوبی و گرم و تند تمایل دارند.

احساسی

افرادی که متعلق به این گروه هستند، معمولا رایحه چوبی(عطر چوب صندل و سدر) را انتخاب می‌کنند. بهتر است بدانید که این افراد از عطرهای به روز و جدید استقبال می‌کنند، بنابراین برای ایشان به دنبال عطرهایی باشید که به تازگی وارد بازار شده‌اند. بدین ترتیب مطمئنا نظرشان را جلب خواهید کرد.

ورزشکار

ورزشکاران به سبک زندگی اکتیو و پرهیجانی که دارند، مشهور هستند. این افراد معمولا ترجیح می‌دهند از عطرهایی با نت‌های   اقیانوسی(سواحل ماسه‌ای، هوای مرطوب) حاوی رایحه مرکبات استفاده کنند. یادآوری نکته‌ای در مورد این گروه خالی از لطف نیست؛ خانم‌هایی که علاقه زیادی به ورزش دارند، معمولا جذب عطرهای مردانه می‌شوند.

چند توصیه برای ماندگاری بیشتر عطر

اگر مطمئن نیستید که به کدام گروه شخصیتی تعلق دارید، نگران نباشید. ما در این مقاله رازهای جالبی از دنیای عطر را برای شما آشکار خواهیم ساخت که به کمک آنها قادر خواهید بود ماندگاری عطرتان را افزایش دهید.

چه زمانی از عطر استفاده کنم؟

زمان استفاده از عطر به اندازه انتخاب عطر مناسب، اهمیت خواهد داشت. مهم ترین نکته‌ای که باید به خاطر داشته باشید این است که زمان مناسب برای استفاده از عطر، بعد از دوش گرفتن و قبل از پوشیدن لباس‌هاست. زمانیکه پوست شما تمیز است، عطر براحتی جذب آن شده و پوستتان رایحه را برای تمام طول روز حفظ خواهد کرد. علاوه برآن، رطوبت موجود در پوست به نوعی رایحه عطر را در خود حبس کرده و بدین ترتیب نیازی نیست نگران لکه‌های عطر روی لباستان باشید.

همچنین می توانید قبل  از زدن عطر به ناحیه‌ای که میخواهید به آن اسپری کنید اندکی  وازلین بمالید و سپس عطر را روی آن بزنید. به این ترتیب وازلین مانند یک لایه محافظ عمل می کند که مانع از ورود مستقیم عطر به منافذ پوست می شود و در نتیجه ماندگاری بو طولانی تر خواهد بود.

پس از دوش گرفتن و استفاده از عطر طبق مراحل بالا ، باید مدتی منتظر بمانید تا روی پوست شما خشک شود و بعد لباس بپوشید. اگر بلافاصله پس از استفاده از عطر خود لباس بپوشید ، احتمال حفظ عطر واقعاً کم است.

عطر رو کجا بزنم

چه مقدار عطر بزنیم؟

زیاد عطر زدن نتیجه معکوس خواهد داشت و به جای جذب افراد آنها را از شما فراری خواهد داد میزان مناسب عطر انقدریست که نفر کناری شما آن را احساس کند نه فردی در آنسوی اتاق. آنچه که مهم است اسپری یا مالیدن عطر به نقاط نبض دار است و اسپری بیش از اندازه عطر نه تنها دیگران را فراری می‌دهد بلکه موجب سریع‌تر تمام شدن عطر شما خواهد بود. 3 تا 5 اسپری بر روی نقاط نبض دار بدن کافی است.

چگونه و به چه جایی باید عطر را اسپری کرد؟

در اینجا برخی از بهترین توصیه ها در مورد نحوه استفاده از عطر را با هم مرور میکنیم. یکی از بهترین روش ها این است که مقداری عطر را در جلوی خود اسپری کرده و سپس وارد “ابر عطر” شوید. روش ترجیحی دیگر این است که عطر را مستقیماً بر روی پوست خود ترجیحاً در نقاط نبض اسپری کنید. چنین نقاطی مچ ، گردن ، قفسه سینه ، آرنج و پشت زانو است. بسیاری از عروق خونی در این نقاط به پوست نزدیکتر هستند و گرما و حرکت خون باعث می شود که عطر در سراسر بدن شما پخش شود. گرمای بدن شما ساطع کننده بوی عطر شما خواهد بود.

همچنین هنگام شانه مو می توانید با اسپری عطر به شانه رایحه را روی موهای خود قرار دهید. این ترفند به شما کمک می کند تا  به جذابیت موهای آراسته خود، عطر خوش هم اضافه کنید ایمکار همچنین تأثیر رایحه را بر شما و در اطرافیانتان تقویت می کند.  نکته مهم اسن است که  که منتظر بمانید تا الکل تبخیر شود و سپس از شانه استفاده کنید. این کار اثر مخرب الکل بر موهای شما را از بین می برد!

نبض عطر

یکی دیگر از کارهایی که می توانید انجام دهید این است که عطر مورد علاقه خود را در لوسیون بدن بدون رایحه حود  قرار دهید. به این ترتیب شما نه تنها لوسیون را با چند قطره از رایحه مورد علاقه خود غنی می کنید ، بلکه لوسیون خوشبو و معطری خواهید داشت که عطر را در خود حبس می کند.

عطر را مستقیماً بر روی پوست خود ترجیحاً در نقاط نبض اسپری کنید. چنین نقاطی مچ ، گردن ، قفسه سینه ، آرنج و پشت زانو است. بسیاری از عروق خونی در این نقاط به پوست نزدیکتر هستند و گرما و حرکت خون باعث می شود که عطر در سراسر بدن شما پخش شود. گرمای بدن شما ساطع کننده بوی عطر شما خواهد بود.

البته که این مسئله کاملا شخصی است و به کیفیت عطر شما هم مربوط میشود اما 3تا 5 اسپری به روی نقاط نبض کافی به نظر میرسد. بهتر است خودتان امتحان کنید.

محصول با موفقیت به سبد خرید اضافه شد.
×

در صورت نیاز می توانید با ایمیل Sales@magicbunny247.com
تماس حاصل فرمایید

× چگونه می‌توانم به شما کمک کنم؟