شامپوی مناسب مو من کدام است؟

انواع شامپو و مو

موهای معمولی

این جنس از مو در واقع بهترین نوع بوده و کاملا نرم و لطیف می‌باشد. افرادی که جنس موهایشان معمولی است در اغلب مواقع موهایی زیبا و سالم دارند و نشانه‌ای از شوره و قرمزی در پوست سر این افراد دیده نمی‌شود. موهای معمولی را یک روز در میان بشویید و از شامپوی مخصوص موهای معمولی استفاده کنید.

موهای چرب

نمونه موی چرب

این نوع مو ظاهری براق داشته و به هنگام شانه زدن شوره‌هایی روی آن دیده می‌شود. این نوع از موها ازآنجاییکه چرب هستند، اغلب حالت خوبی ندارند و پس از شستن، در کمتر از 12 ساعت مجددا چرب خواهند شد. موهای چرب به دلیل تجمع چربی در سر و فعالیت بالای غدد چربی پوست سر، دچار ریزش شدیدی می شوند. پر کار شدن غدد چربی پوست سر می تواند دلایل مختلفی نظیراسترس، اختلالات عصبی و فشارهای هیجانی داشته باشد. به منظور نگهداری و مراقبت از موهای چرب باید از شامپوی مخصوص موی چرب استفاده کنید، به این ترتیب که اجازه دهید برای مدت 1 تا 3 دقیقه شامپو روی سر بماند و سپس با آب ولرم موهایتان را بشویید.

موهای خشک

موهایی که در زمان شانه زدن خرد می شوند و می ریزند، خشک هستند. این جنس از مو در ایران بسیار شایع بوده و مشکلاتی نظیر زبری و شکنندگی را به دنبال دارد. این دسته از موها خیلی سخت شانه می شوند و بسیار گره می خورند و احتمال موخوره داشتن آنها بالاست. موهای خشک ظاهری شفاف و خوش حالت نداشته و در بیشتر موارد وز هستند. یکی از بهترین روش های ساده و طبیعی برای درمان موهای خشک، ماساژ دادن پوست سر می باشد. یکی از عواملی که باعث خشک شدن موها می شود کم کاری غدد چربی و ترشح کم این غدد در پوست سر می باشد. افزایش یافتن ترشح غدد چربی در پوست سر و بالا رفتن فعالیت این غدد باعث از بین رفتن خشکی، زبری و شکنندگی موها خواهد شد. اگر موهایتان خشک هستند بهتر است به هنگام شست‌و‌شو از شامپوی مخصوص موی خشک استفاده کنید.

موهای آسیب دیده

رنگ گردن و دکلره کردن موها به دفعات، فر کردن موها و سشوار بیش از حد موجب آسیب‌دیدگی موهایتان خواهد شد. اگر موهایتان آسیب دیده‌اند بهتر است از سرم‌های مغذی مو استفاده کنید و برای مدتی حدود 6 ماه از سشوار و رنگ مو استفاده نکنید.

موی آسیب دیده

موهای مختلط

موهای مختلط دارای دو حالت چرب و خشک می باشند، به این ترتیب که ریشه مو چرب بوده ولی ساقه و بخش انتهایی مو حالتی خشک و شکننده داشته و گاهی موخوره دارد. برای شستن موهای مختلط باید از شامپوهای مخصوص استفاده کنید، چرا که ریشه مو چرب است و در مقایسه با ساقه نیاز به شستن بیشتری دارد.

7 نوع شامپو مناسب موهای شما

پیدا کردن شامپویی که مناسب موهای شما باشد، اغلب کار دشواری است. حتما برای شما هم پیش آمده که انواع محصولات مختلف را امتحان کنید تا شاید شامپوی مناسبتان را پیدا کنید.

انواع شامپو

معمولا گزینه‌های زیادی برای انتخاب وجود دارد، اما نکته‌ای که باید در نظر بگیرید این است که نباید به دنبال بهترین شامپو باشید، بلکه باید شامپویی مناسب موهایتان پیدا کنید. خیلی از اوقات دوستتان شامپویی با کیفیت عالی را به شما پیشنهاد میکند، درحالیکه برای شما گزینه مناسبی نیست.

شامپوی معمولی

شامپوهای معمولی فرمولاسیون مشترکی دارند و معمولا هر 3 یا 4 روز یکبار میتوانیم از آنها استفاده کنیم. این شامپوها حاوی مقدار کمی نرم‌کننده هستند و برای انواع مختلف موی سر(نرمال، خشک و چرب) قابل استفاده هستند. این شامپوها علاوه بر اینکه آلودگی را از موی سر پاک می‌کنند، حالت‌دهنده، حجم‌دهنده و تقویت کننده موی سر می‌باشند.

شامپو معمولی

شامپوی برای مصرف روزانه

بدون اینکه نگران آسیب‌دیدگی موهایتان باشید، می‌توانید از این شامپو هر روز استفاده کنید. با توجه به اینکه این شامپو برای مصرف روزانه فرموله شده است، شامل مقدار خیلی کمی سورفکتنت بوده و در مقایسه با شامپوهای معمولی آسیب‌دیدگی مو را به حداقل می‌رسانند. این شامپو نیز حاوی مقدار کمی نرم‌کننده بوده و انتخاب مناسبی برای موهای ظریف و خشک می‌باشد.

شامپو روزانه

شامپوی نرم‌کننده

شامپوی نرم‌کننده که در واقع دو محصول در قالب یک شامپو می‌باشد، در مقایسه با شامپوهای معمولی از ترکیبات مرطوب کننده و  نرم‌کننده بیشتری در فرمولاسیونش استفاده شده است. این نوع شامپو انتخابی ایده‌آل برای موهای آسیب‌دیده بوده و خاصیت چربی‌زدایی کمتری دارد.

شامپو نرم کننده

شامپوی شفاف‌کننده

شامپوهای شفاف‌کننده، معمولا قوی‌تر هستند و برای استفاده روزانه پیشنهاد نمی‌شوند. با توجه به این موضوع معمولا مقدار بیشتری از ترکیبات آبرسان به این شامپو اضافه می‌شود تا مو نرمی و لطافتش را از دست ندهد.

شامپو شفاف کننده

شامپوی ضدشوره

این شامپوها به‌جای مو بیشتر بر پوست سر تمرکز دارند. شامپوهای ضدشوره که در ترکیباتشان از مواد گیاهی استفاده شده است، خاصیت پاک کنندگی و ضد میکروبی(ضد قارچی) فوق‌العاده‌ای دارند و در عین حال تسکین دهنده می‌باشند. برخی از انواع این شامپوها شامل پودر آلوئه‌ورا و روغن درخت چای بوده و گزینه مناسبی برای افرادی که پوست سرشان مستعد شوره است، می‌‌باشد.

شامپو ضد شوره

شامپوی خشک یا جامد

شامپوهای جامد و خشک فرمولاسیون متفاوتی دارند. در فرمولاسیون شامپوهای جامد از مقدار آب خیلی کمی استفاده شده است و به همین دلیل جامد نامیده می‌شوند. این شامپو خاصیت پاک کنندگی زیادی دارد.

شاممپو چامد

شامپوهای خشک به لحاظ فرمولاسیون کاملا متفاوت می‌باشند. این شامپوها چربی مو را کاملا جذب کرده تا مو و پوست سر را از هرگونه آلودگی پاک کنند. لازم است بدانید استفده از این نوع شامپو برای دوره طولانی مدت پیشنهاد نمی‌شود، چرا که در دراز مدت تاثیر مخربی روی مو و پوست سر خواهد داشت. استفاده از شامپوی خشک در کنار شامپوی شفاف کننده و نرم‌کننده تعادل را به موهای شما برمی‌گرداند.

 

 

محصولات

مشاهده همه
محصول با موفقیت به سبد خرید اضافه شد.
×

در صورت نیاز می توانید با ایمیل Sales@magicbunny247.com
تماس حاصل فرمایید

× چگونه می‌توانم به شما کمک کنم؟