چرا باید از کرم دست استفاده کنیم؟

چرا باید از کرم دست استفاده کنیم

امروزه به‌لطف نگرانی‌های زیادی که به‌واسطه ویروس کرونا داریم، شاید کمتر به سلامت پوستمان اهمیت بدهیم؛ اما بهتر است بدانید شستن بیش از حد دست‌ها و استفاده از مواد ضدعفونی‌کننده موجب آسیب‌دیدگی پوست دست می‌شود، به‌ طوری‌که اخیرا همه ما از خشکی پوست رنج می‌بریم.

مرکز کنترل و پیشگیری بیماری(CDC) توصیه می‌کند دستانتان را بیشتر بشویید؛ به‌خصوص پس از رفتن به دستشویی، قبل از خوردن غذا و پس از عطسه و سرفه. شما باید از آب و صابون استفاده کنید و حداقل 20 ثانیه وقت بگذارید.

انواع کرم

همه اینها موجب خشکی پوست دست خواهد شد.

بااین‌وجود، می‌توانید دستانی نرم و لطیف داشته باشید. کرم‌های مرطوب‌کننده به کمک شما خواهند آمد تا پوست دستان شما را درمان کرده و رطوبت آن را حفظ کنند.

شستن مداوم دست‌ها موجب ازبین رفتن چربی طبیعی پوست شده و رطوبت آن را ازبین می‌برد. حال اگر در قالب یک کرم مرطوب‌کننده این رطوبت را به پوستتان برگردانید، پوست ترمیم شده و بدین‌ترتیب از آسیب‌دیدگی آن جلوگیری خواهید کرد.

معمولا پزشکان توصیه می‌کنند که شب‌ها قبل از خواب، از کرم مرطوب‌کننده استفاده کنید. بااین‌وجود، بهتر است یک بطری کرم کنار سینک ظرفشویی قرار دهید و در طول روز، هر بار پس از شستن دست‌ها از آن استفاده کنید.

چرا باید از کرم دست استفاده کنم؟

کرم دست یکی از ضروریات کیف شخصی است، که رطوبت پوست را حفظ کرده و در طول سال از آن محافظت می‌کند. استفاده منظم از کرم دست پوست را نرم و مرطوب نگه‌داشته و از بروز خشکی و ترک جلوگیری می‌کند. خصوصا افرادی که به‌واسطه شغلشان(به‌عنوان مثال باغبان‌ها) به‌طور مداوم دستانشان را می‌شویند، باید حتما از کرم دست استفاده کنند.

چه مواقعی باید از کرم دست استفاده کنم؟

در طول روز، هرزمان که احساس نیاز می‌کنید باید از کرم دست استفاده کنید. متخصصان پیشنهاد می‌کنند پس از شستن دست‌ها، قبل از بیرون رفتن از خانه(در هوای سرد) یا قبل از خواب از کرم استفاده کنید.

عملکرد کرم دست چگونه است؟

کرم دست شامل انواع مرطوب‌کننده‌ها و تسکین‌دهنده‌ها می‌باشد. درواقع عملکرد این کرم به نوعی است که رطوبت را در پوست حبس کرده و اجازه خروج به آن نمی‌دهد. در برخی از انواع کرم‌ها، مواد تشکیل‌دهنده در برابر آب نیز نسبتا مقاوم بوده و حتی پس از شستن دست‌ هم از آن حفاظت می‌کنند.

کرمهای دست

اگرچه کرم دست پوست خشک را تا حدودی ترمیم کرده و بهبود می‌بخشد، این کرم‌ها برای انواع بیماری‌های پوستی نظیر اگزما پیشنهاد نمی‌شوند. به‌منظور درمان بیماری‌های پوستی، بهتر است با پزشک متخصص مشورت کنید تا کرم و داروهای مناسب را برای شما تجویز کند. پس از پایان دوره بهبودی، شما می‌توانید مجددا از کرم دست استفاده کنید و دستانی نرم و لطیف داشته باشید.

آیا در فصل تابستان هم استفاده از کرم دست لازم است؟

تفاوتی ندارد که هوا سرد باشد یا گرم، مهم ترین چیز حفظ رطوبت دست‌ها است. مرطوب نگه‌داشتن دست برای مدت زمان طولانی، علاوه‌ بر نرمی و لطافت پوست، زیبایی و جوانی را برای دستان شما به ارمغان خواهد آورد. برخی انواع کرم‌ها نیز اثر جوانسازی دارند؛ به این ‌ترتیب که با استفاده از آنها چین وچروک دستان شما به تدریج از بین میروند.

بهترین کرم دست چیست؟

متخصصان ما 450 خانم را مورد آزمایش قرارداده و 31 نوع کرم را برای استفاده آنها، در اختیارشان قرار دادند. در این آزمایش، چربی کرم، بافت، رطوبت‌رسانی و میزان حفاظت از پوست مورد بررسی قرار گرفت. سپس کارشناسان، کرم‌های دست را در آزمایشگاه تست کردند تا بدین‌ترتیب میزان حفظ رطوبت را به‌مرور زمان اندازه‌گیری کنند.

بهترین کرم دست مناسب برای پوست‌های خشک چیست؟

اگر به‌دنبال یک کرم مرطوب‌کننده مناسب برای دستتان هستید، کرمی را انتخاب کنید که خصوصیات زیر را داشته باشد:

حفظ‌ کننده رطوبت:

به‌دنبال محصولاتی باشید که به‌منظور حفظ رطوبت حاوی ژل پترولیوم(با نام تجاری وازلین)، سرامیدها(متشکل از زنجیره‌های بلند اسیدهای چرب)، و پلی‌دی‌متیل‌سیلوکسان باشند.

جذب کننده آب:

اجزای شناخته‌شده با عنوان هومکتانت‌(ماده جذب‌کننده رطوبت) به مثابه یک اسفنج، آب را به درون پوست کشیده و جلوه‌ای زیبا به پوست می‌بخشند. گلیسیرین، هیالورونیک اسید و اوره از جمله این مواد هستند.

افزایش رطوبت:

مواد نرم‌کننده نظیر لانولین، اسکوالن و روغن‌هایی نظیر کاکائو و شی‌باتر که میزان رطوبت پوست را بهبود بخشیده و لایه‌ای محافظ روی پوست ایجاد می‌کنند.

تسکین‌دهنده پوست:

آلوئه‌ورا، سویا و جو دوسر همگی خواص درمانی منحصربفردی دارند که به‌طور موثری پوست حساس یا تحریک‌شده را تسکین می‌دهند.

کرمهای مناسب پوست

پوست پشت دست کاملا متفاوت از پوست کف دست می‌باشد. همچنین پوست بالای دست شما بسیار نازک‌تر بوده و غدد چربی کمتری دارد، به این معنی که بسرعت می‌تواند خشک شود. اما پوست کف دست که ضخیم‌تر می‌باشد، برای جذب رطوبت نیاز به یک کرم قوی با رطوبت زیاد دارد. از طرفی، همه ما هرروزه در معرض آب، مواد شیمیایی می‌باشیم که دلیل اصلی آسیب‌دیدگی پوست می‌باشد. در نظر داشته باشید که بدین‌ترتیب دست‌ها به‌مرور زمان خشک شده و آسیب می‌بینند. این مشکل هم آقایان و هم خانم‌ها را تحت تاثیر قرار می‌دهد.

به‌طور کلی، کرم دست از کرمی که برای بدن مورد استفاده قرار می‌گیرد، کاملا متفاوت است؛ چرا که نوع نیازهای این دو قسمت متفاوت می‌باشد. شما باید از کرمی استفاده کنید که علاوه‌بر اینکه احساس خوبی در شما ایجاد می‌کند، از پوست شما مراقبت کند. در طول روز، از کرمی استفاده کنید که حاوی SPF (خصوصا در فصل تابستان) بوده تا در برابر نور خورشید از دستان شما محافظت کند. برای شب‌ها نیز می‌توانید از کرم‌هایی استفاده کنید که خاصیت ضدپیری و روشن‌کنندگی دارند.

درصورتیکه پوست دستان شما مشکلی ندارد و با مواد شیمیایی مضر کار نمی‌کنید، می‌توانید از کرم‌هایی با فرمول سبک‌تر استفاده کنید. این کرم‌ها هم خاصیت مرطوب‌کنندگی دارند و شما می‌توانید در تمام طول روز از آنها استفاده کنید، درحالیکه پس از مصرف احساس چربی روی پوستتان نخواهید داشت.

اضافه‌کردن یک محصول مناسب به زندگی روزانه، کاملا پوست شما را متحول خواهد کرد. بنابراین هرچه زودتر تصمیم به استفاده از این کرم‌ها بگیرید، زودتر شاهد نتایج مثبت آن خواهید بود.

کرم‌های مرطوب‌کننده

انواع کرم مرطوب کننده

اگر پوست دست شما خشک است، بهتر است از محصولات مغذی استفاده کنید. به‌منظور مقابله با خشکی پوست، باید از محصولی استفاده کنید که هم مغذی بوده و هم خاصیت مرطوب‌کنندگی داشته باشد. مهم‌ترین اقدام برای درمان پوست دست، لایه‌برداری سلول‌های مرده می‌باشد. اسیدهای AHA نظیر گلیکولیک اسید پوست خشک را بسرعت برداشته و موجب می‌گردد شما حس کنید پوستی ابریشمی دارید.

کرم مناسب برای پوست خشک دارای خواصی مانند حفظ کنندگی رطوبت، جذب کنندگی آّب، افزایش رطوبت و تسکین دهندگی خشکی‌ها و حساسیت‌ها میباشد

تفاوتی ندارد که هوا سرد باشد یا گرم، مهم ترین چیز حفظ رطوبت دست‌ها است. مرطوب نگه‌داشتن دست برای مدت زمان طولانی، علاوه‌ بر نرمی و لطافت پوست، زیبایی و جوانی را برای دستان شما به ارمغان خواهد آورد.

محصول با موفقیت به سبد خرید اضافه شد.
×

در صورت نیاز می توانید با ایمیل Sales@magicbunny247.com
تماس حاصل فرمایید

× چگونه می‌توانم به شما کمک کنم؟